fbpx
Hoogerwerf Maasdelta

“Werkvloer met grotere aantrekkingskracht en geschikt voor hybride werken”

Leestijd: 2 minuten

Woningcorporatie Maasdelta Groep heeft drie vestigingen. De kantoren in Hellevoetsluis en Maassluis mochten we in 2022 al van een nieuwe inrichting voorzien. De hoofdvestiging in Spijkenisse onderging in 2023 een metamorfose. DOEN Architecten uit Rotterdam ontwierp en begeleidde de bouwkundige aanpassingen waarna wij, nadat we de aanbesteding wonnen, de aankleding en inrichting mochten verzorgen.

“Wij wilden een werkvloer met een grotere aantrekkingskracht en een inrichting die geschikt is voor hybride werken. Het voorstel van Hoogerwerf bracht dit allemaal bij elkaar”, vertelt Gitty Klok, directiesecretaresse bij Maasdelta Groep. Zij was verantwoordelijk voor en begeleidde de inrichting van het gerenoveerde kantoor. “Ons kantoor in Spijkenisse is begin 2023 volledig gestript. Van januari tot november moesten al onze medewerkers elders werken; thuis of op een tijdelijke werkplek. Doordat niemand op kantoor was, konden we grootschalig verbouwen. Ook de schil van ons kantoor werd verbeterd, waardoor het pand met drie verdiepingen meteen energiezuiniger werd.”

Geen vaste werkplekken

“Omdat iedereen na de coronapandemie wel gewend was om thuis en in elk geval hybride te werken, wilden we dat uitgangspunt handhaven in ons nieuwe kantoor. Hoogerwerf gaf invulling aan het inrichtingsplan van DOEN. Onze mensen hebben geen vaste afdelingen en vaste werkplekken meer. ’s Ochtends bij aankomst, of online de avond ervoor, reserveer je een werkplek. Ook kun je kiezen uit diverse vergaderzalen, stilteplekken of andere ruimtes. Mensen zullen nu veel vaker andere collega’s tegenkomen en de verschillende disciplines werken veel meer door elkaar heen.”

Hoogerwerf Maasdelta

Inrichting met veel variatie

“We wilden heel graag een aantrekkelijke werkvloer waar onze mensen graag verblijven. Tegelijk waren sober en doelmatig eveneens twee eisen die we als woningcorporatie aan Hoogerwerf meegaven. Zij ontwierpen binnen de randvoorwaarden een inrichting die in onze optiek prachtig is. We hebben 55 zit/sta-bureaus, diverse ‘aanland-werkplekken’, maar ook stilte-cabines en diverse vergaderruimtes, een workshopkamer en een groot leslokaal. De nieuwe kantine is echt een plek geworden waar mensen ook buiten lunchpauzes elkaar kunnen ontmoeten en gesprekken voeren.”

Altijd een vast aanspreekpunt

Het inrichten verliep erg vlot en goed georganiseerd, zegt Klok. “Er was in het voortraject voldoende contact met de architect. De partijen overlegden over wanneer ze aan de slag konden en zo kon de inrichting op de ene plek al beginnen terwijl in een andere hoek nog aan de afwerking werd gewerkt. Bij het inhuizen van al het meubilair hadden we altijd een vast aanspreekpunt; iemand die tamelijk perfectionistisch is. Dat is erg prettig. Zo iemand heeft oog voor details. Dat zorgt er uiteindelijk voor dat ons hele kantoor er nu nog mooier uitziet dan we zelf hadden kunnen bedenken.”

Andere projecten

BEL MIJ TERUG