fbpx

Creëer een kantoor waarin jouw gasten zich thuis voelen!

Elk kantoor krijgt dagelijks verschillende gasten over de vloer. Denk aan een sollicitant, een leverancier en natuurlijk de belangrijkste van allemaal, de klant. Jij wilt natuurlijk dat zij zich welkom voelen bij jou op kantoor, maar hoe doe je dit eigenlijk? In dit blog vertellen we hoe je door een aantal kleine aanpassingen in de inrichting een bepaald gevoel van rust en vertrouwen kunt creëren, waardoor jouw gasten zich helemaal thuis voelen binnen jouw kantoor.

Tip 1: Creëer een duidelijke route in jouw kantoorpand 🧭

Bij binnenkomst van jouw kantoorpand moet het voor jouw gasten duidelijk zijn waar ze heen moeten. Daarom is het belangrijk dat je de route binnen jouw kantoor duidelijk aangeeft. Dit kun je realiseren door met opvallende signalen de richting aan te geven. 

 

Denk aan silhouetten van mensen die in een bepaalde richting lopen of aan een afbeelding van iemand die in de gewenste richting kijkt of wijst. Op deze manier zorg jij ervoor dat jouw gasten duidelijk weten waar ze naartoe moeten.

Tip 2: Verwelkom je gasten op jouw kantoor 🗣️

Natuurlijk verwelkom jij je gasten persoonlijk bij binnenkomst, maar welkom heten gaat verder dan dat. In menig kantoor kom je verschillende schermen tegen die in dit proces ook een belangrijke rol spelen. Onderzoek laat namelijk zien dat logo’s bijdragen aan het gevoel van vertrouwen en eenheid, maar met logo’s alleen ben je er nog niet. 

 

Door je gasten met een bericht op het scherm aan te spreken draag je extra bij aan dat gevoel van vertrouwen en eenheid. Belangrijk hierbij is dat je de ‘jij-vorm’ en woorden met een positieve lading gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan ‘Kom binnen, we zijn blij om je te zien!’

 

Verwacht je maar één gast? Maak het bericht dan persoonlijk door de naam toe te voegen. Bijvoorbeeld: ‘Kom binnen <naam gast>, leuk dat je er bent!’

Tip 3: Zorg voor de juiste afleiding in de wachtruimte ⚡️

In een wachtruimte wil je dat mensen zich vooral op hun gemak voelen. Zorg er daarom voor dat ze de juiste afleiding hebben. De ideale oplossing? Tof beeldmateriaal zoals een video van een project waar je trots op bent, beelden van een leuk team-evenement of quotes van klanten of collega’s. Zo zorg jij ervoor dat de klant zich welkom voelt en zich niet gaat vervelen in de wachtruimte!

Tip 4: Geef je gast een extra boost binnen jouw werkomgeving 🚀

Wil je je gast nog een éxtra positieve boost geven? Er zijn genoeg plekken binnen je kantoor waar je langskomt die je kunt gebruiken om je gasten een positieve boost te geven. Denk bijvoorbeeld aan een leuke tekst op de spiegel in het toilet of op de muur in de meeting-ruimte waar je de afspraak hebt. 

 

Dit zijn slechts een aantal voorbeelden van kleine aanpassingen die jij snel kan maken in jouw eigen werkomgeving. Benieuwd wat jij nog meer kan doen, of wil je persoonlijk advies? Kijk dan verder op onze website.

Jouw kantoor, ons advies!

Elk project is anders. Elk bedrijf is anders. Elke branche vraagt weer om een andere aanpak. Waar we in ieder geval duidelijk over kunnen zijn. Wij houden niet van eindeloze meetings. Wij zijn doeners. We luisteren, vragen en koppelen die uitkomst aan onze creativiteit.

Benieuwd hoe jouw ideale kantoorinrichting eruit ziet? Neem dan contact met ons op!

Contact

Geschreven door
Team Hoogerwerf

info@hoogerwerf.nl

Gerelateerde blogs

BEL MIJ TERUG