Adviseren, plannen, calculeren, ontwerpen, en inrichten: dit zijn een handje van de dingen die ons team dag in en dag uit doet. Alles om onze klanten te helpen aan een geweldige werkomgeving. Maar wie zijn nou eigenlijk de mensen in dat team? In deze blog lees je over Remco Pruijsers, onze projectmanager die al 4,5 jaar lang onderdeel is van het Hoogerwerf team. Hij doet een boekje open over zijn tijd bij Hoogerwerf. Een blik achter de schermen vol inspiratie, tips & inzichten die je niet wilt missen! Want wat maakt iets nou een goede werkomgeving? Wat is de lievelingsplek van Remco? En waarom is een klant gebaat bij een ‘tikkeltje eigenwijsheid’? Lees het hier!
Remco, wie ben je en wat doe jij binnen Hoogerwerf?
Mijn naam is Remco Pruijsers en ik werk als projectmanager bij Hoogerwerf. Ik ben hier begonnen op de binnendienst als eerste ‘echte’ baan na mijn studie. Inmiddels werk ik nu 4,5 jaar met veel plezier bij Hoogerwerf, waarvan ongeveer een jaar als projectmanager.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Het leukste aan mijn werk vind ik de uitvoeringsfase van projecten. Het liefst ben ik dan ook zelf regelmatig op locatie om de voortgang te zien. Soms zijn we namelijk maanden achter de schermen bezig met alle voorgesprekken, ontwerpen en voorbereidingen. Dan daadwerkelijk op locatie in ‘mijn’ project staan, daar krijg ik écht energie van.
Welk project is jou het meeste bijgebleven en waarom?
Dat is toch wel de verhuizing van Embassy Freight, van Schiedam naar Vlaardingen. Dit komt met name omdat dit mijn eerste zelfstandige project was, uiteraard onder toeziend oog en met hulp van ons hele team. We kwamen in dit project direct een aantal uitdagingen tegen, wat daardoor een goede leerschool was. Het leuke is overigens dat elk project anders is en ik van elk project weer nieuwe dingen leer.
Bekijk hier het project van Embassy Freight
Het doel van Hoogerwerf is om bij te dragen aan het werkgeluk. Wat betekent ‘Werkgeluk’ voor jou?
Dat zit vooral in het elke dag weer zin hebben om naar mijn werk te gaan. Het komt niet alleen voort uit het goede contact met collega’s, maar ook door de fysieke werkomgeving (ons kantoor) wat in mijn geval een erg fijne plek is. Ik merkte dat heel erg toen we aan het begin van de Corona pandemie thuis gingen werken. Ik miste de omgang met collega’s, de fijne werkomgeving en de betrokkenheid bij projecten. Gelukkig hebben wij de ruimte en mogelijk gehad om snel weer terug naar kantoor te kunnen. Al besef ik dat dit niet voor iedereen geldt, heel veel mensen vinden het juist fijn om thuis te werken.
Als projectmanager heb jij al veel plekken en ruimtes voorbij zien komen. Maar wat is jouw lievelingsruimte binnen een kantoor?
De koffiecorner, ik ben gek op koffie. En dan het liefst natuurlijk leuk aangekleed, alsof je een kop koffie buiten de deur doet. Het is voor mij de plek waar je bijpraat met collega’s over hoe het weekend was, maar ook kort overleg hebt over lopende projecten. Ik vind dat zelf een fijnere en efficiëntere manier dan de standaard iets te lange vergaderingen.
Hoogerwerf bestaat uit een hecht team. Wat kan een klant verwachten als ze met jou samenwerken?
Ik vind het belangrijk om echt een samenwerking aan te gaan. De klant heeft vaak een idee wat ze willen en daar luister ik graag naar. Maar we vinden het bij Hoogerwerf soms ook leuk om een tikje eigenwijs te zijn en een ontwerp te maken waarbij we bijvoorbeeld de ruimte net even anders indelen. Zo kom je namelijk tot vernieuwende ontwerpen waaruit leuke gesprekken ontstaan. Samen kom je dan altijd tot de beste oplossing. Tijdens de uitvoer van projecten nemen we als Hoogerwerf graag alle zorgen uit handen, een verbouwing of verhuizing is voor veel bedrijven namelijk geen dagelijkse kost. Dat betekent dat je de sleutel aan ons kunt geven en alleen af en toe een kijkje komt nemen. Een goede vertrouwensband is daarom ook erg belangrijk.
Welke tip zou jij mensen geven die de werkplek wil verbeteren?
Kijk en luister goed naar de behoefte van de medewerkers. Wat kun je veranderen om het voor hen een nog fijnere omgeving te maken? En welke faciliteiten hebben zij daarvoor nodig? Maar ook: wat voor medewerkers wil je aantrekken en waar zouden zij behoefte aan hebben? Zeker in tijden waarin het lastig is om goed personeel te vinden en binden, kan een prettige werkomgeving een doorslaggevende factor zijn.
BEL MIJ TERUG