fbpx

Hoe zet je narrowcasting succesvol in binnen jouw werkomgeving?

Het gebruik van narrowcasting is in de afgelopen jaren ongelooflijk populair geworden binnen kantoorinrichtingen. En dat is natuurlijk logisch, want de toepassingen zijn eindeloos. Vooral na vergaderingen heeft narrowcasting een grote invloed op het brein van je medewerkers. Maar waar moet je de schermen hangen? En wat moeten ze projecteren? In dit blog vertellen wij je hoe jij schermen en narrowcasting succesvol kunt inzetten binnen jouw werkomgeving!

Wat is narrowcasting eigenlijk?

Bij narrowcasting maak je gebruik van moderne schermen om op specifieke locaties gericht de doelgroep aan te spreken. Krijg je bijvoorbeeld maar één gast over de vloer? Heet deze dan welkom met een persoonlijk bericht.  Bijvoorbeeld: ‘Kom binnen <naam gast>, leuk dat je er bent!’

 

Narrowcasting is dan ook veel effectiever dan dat je de schermen in zet om te broadcasten. Hiermee wil je namelijk zoveel mogelijk mensen bereiken. Door juist op maat gemaakte content weer te geven, biedt je een gepersonaliseerde ervaring en creëer je betrokkenheid bij je doelgroep.

 

De mogelijkheden van narrowcasting zijn dan ook eindeloos. Zo kan je narrowcasting gebruiken voor je eigen personeel, maar dus ook voor klanten of gasten die over de vloer komen.

 

Kortom, narrowcasting laat jou op een gerichte manier communiceren met jouw doelgroep. Hoe je dit nu precies kunt inzetten? Dat lees je hieronder!

Stimuleer je brein met een positieve en creatieve boost ⚡️

Heb je een meeting waar leren, samenwerken en tot nieuwe ideeën komen centraal staat? Dan is het belangrijk dat je door middel van schermen foto’s of video’s laat zien die teamwork, motivatie, creativiteit en positiviteit uitstralen.

 

Denk bijvoorbeeld aan foto’s van collega’s die het leuk hebben met elkaar, een aftermovie van een sportief team-evenement of beeldmateriaal waarin teambuilding naar voren komt. Op deze manier geef je het brein een extra zetje om tot nieuwe en creatieve ideeën te komen.

Geef je brein een dopamine shot 💉

Een ander voorbeeld is een overleg waarin belangrijke en vaak moeilijke beslissingen genomen worden. Dit zijn de energieslurpers onder de vergaderingen. De kans is dan ook groot dat je uit zo’n meeting loopt met negatieve of gemixte emoties. Dan is je brein toe aan een dopamine shot, maar hoe doe je dat?

 

Plaats een scherm tegenover de deur. Op deze manier is dit het eerste wat je ziet, wanneer je de vergadering uit komt lopen. Het beeldmateriaal dat je hier wilt laten zien zijn blije gezichten of mensen die successen vieren. Daarbij werkt beeldmateriaal goed dat je aan gemaakte afspraken of commitments doet herinneren. Denk bijvoorbeeld aan mensen die elkaar de hand schudden. Door herinnerd te worden aan eerder gemaakte commitments ben je eerder geneigd daar naar te handelen.

Laat je brein even rusten 😮‍💨

Wanneer een vergadering klaar is gaan veel mensen weer snel achter het bureau zitten. Terug naar de waan van de dag. Juist na een vergadering heeft het brein tijd nodig om alle informatie te verwerken om een plan van aanpak te maken. Daarom wil je mensen motiveren om niet direct door te gaan, maar juist de aandacht van de vergadering af te halen en even rust te nemen.

 

Het werkt dan ook erg goed om op schermen bij de uitgang van de ruimte beeldmateriaal te zetten die ontspanning en rust stimuleren. Zoals foto’s van de natuur of mensen die een kop koffie drinken. Voeg dit samen met een bord of scherm waar een stimulerende vraag op staat zoals: ‘Heb jij ook zo’n zin in een lekkere kop koffie?’ of ‘Hard gewerkt! Waar ben jij tevreden over?’. Met een sturende vraag bouw je op deze manier een rustmoment op voor je brein.

 

Dit zijn een aantal opties waarmee jij narrowcasting succesvol kan inzetten binnen jouw kantoor. Welke optie ga jij toepassen?

Jouw kantoor, ons advies!

Elk project is anders. Elk bedrijf is anders. Elke branche vraagt weer om een andere aanpak. Waar we in ieder geval duidelijk over kunnen zijn. Wij houden niet van eindeloze meetings. Wij zijn doeners. We luisteren, vragen en koppelen die uitkomst aan onze creativiteit.

Benieuwd hoe jouw ideale kantoorinrichting eruitziet? Neem dan contact met ons op!

Contact

Geschreven door
Team Hoogerwerf

info@hoogerwerf.nl

Gerelateerde blogs

BEL MIJ TERUG