fbpx

Maak kennis met Manja Buitink

Manja op de praatstoel

In deze blog ontmoet je Manja Buitink, onze interieurontwerper die al ruim 5 jaar onderdeel is van het Hoogerwerf team. Met al haar ervaring helpt zij organisaties met het ontwerpen en realiseren van een werkomgeving. Maar wat is hier nu precies zo leuk aan? En welk kantoor is haar droom om nog eens te ontwerpen? Dat lees je hier!

Manja, wie ben je en wat doe je binnen Hoogerwerf?

Ik ben Manja Buitink en ik werk nu ongeveer 5,5 jaar als interieurontwerper voor Hoogerwerf. Als interieurontwerper houd ik mij bezig met het ontwerpen en realiseren van een werkomgeving die optimaal en prettig werkt.

 

Ik werk voornamelijk op kantoor in Vlaardingen, maar voor een kennismaking, het presenteren van een ontwerp en tijdens de uitvoering van een project kom ik wel op locatie bij de klant. Voordat ik aan een project begin, is het prettig om de locatie van de klant te zien en met elkaar te sparren. Ik vind het erg leuk om tijdens de uitvoering de voortgang te zien.

 

Wat vind je het leukste aan je werk en waarom?

Het leukste van mijn werk vind ik de juiste vertaalslag maken van vraag naar ontwerp, zodat de klant zich herkent in mijn ontwerp. Door in het eerste gesprek veel vragen te stellen, krijg ik een duidelijk beeld van alle wensen en eisen, de sfeer binnen de organisatie, de manier van werken, maar ook waar de eventuele knelpunten zitten. Met al deze informatie ga ik aan de slag om een passend ontwerp te maken.

 

Het puzzelen met de ruimte, producten, kleuren en materialen en deze met elkaar combineren en visualiseren in 3D vind ik echt heel leuk om te doen. Het leukste is natuurlijk als je je eigen ontwerp ook echt tot leven ziet komen, alsof je in je eigen 3D-impressie staat!

Welk project is jou het meeste bijgebleven en waarom?

Het project dat mij het meest is bijgebleven, is toch echt Robert Walters Tower Ten. De kennismaking met neurowetenschap was heel leerzaam en inspirerend. Ik heb op een andere manier leren kijken naar verschillende werkvormen en de gewenste emoties die bepaalde ruimtes nodig hebben. Hierdoor heb ik andere keuzes gemaakt in indeling, producten en materialen.

 

Ruimtes zoals de Toscaanse Tuin en de Sales Arena had ik nog nooit ontworpen of ergens toegepast. Doordat ik met al mijn vragen kon terugvallen op Martijn (onze neurowetenschapper), is het gelukt om deze ruimtes ook echt te realiseren. Het hele neuroproces was zeer bijzonder, maar ook de grootte van het project was erg indrukwekkend. Het pand is 2500 vierkante meter en het was een hele toffe uitdaging om alle zones goed in te delen en alle verschillende kleuren en materialen mooi in elkaar te laten overlopen.

 

Meer weten over hoe we aan de hand van neurowetenschap het kantoor van Robert Walters hebben ontworpen? Kijk dan even naar dit blog!

Hoe draagt naar jouw mening een werkomgeving bij aan iemands werkgeluk?

Je brengt een groot deel van je tijd door op kantoor, dus een prettige omgeving is dan wel fijn. Een fijne werkomgeving is echt een combinatie van verschillende factoren. Licht, geluid, temperatuur, maar ook een ergonomische werkplek en gezellige sfeer zijn belangrijk.

 

Een kantoor kan mooi ingericht zijn, maar wanneer de temperatuur niet goed is of de werksfeer onder de collega’s slecht is, dan ga je niet met plezier naar je werk. Werkgeluk ervaar je wanneer je je op je gemak voelt en comfortabel bent binnen je werkomgeving, je werkzaamheden goed kunt uitvoeren en de werksfeer onderling prettig is.

 

Welk kantoor zou jij nog eens willen ontwerpen?

Ik heb niet specifiek een kantoor dat ik nog eens zou willen inrichten, maar ik vind biophilic design erg interessant. Bij biophilic design integreer je de natuur, natuurlijke vormen en materialen in de werkomgeving. Bij Robert Walters hebben we dit in de Toscaanse Tuin al grotendeels toegepast.

 

Daarnaast houd ik er echt van om kleuren en materialen bij elkaar te zoeken en te combineren. Het maakt mij dan niet zoveel uit welk kantoor ik inricht, maar meer of de klant openstaat voor een mooie inspirerende omgeving waar ik mijn creatieve ei kwijt kan.

Hoe vind jij het om met het Hoogerwerf-team samen te werken?

Ik vind het erg leuk om met het Hoogerwerf-team samen te werken. We hebben een klein team waarin we nauw samenwerken. Iedereen heeft zijn eigen taak en samen voeren we complete projecten van A tot Z uit. We werken serieus en hard, maar er is gelukkig ook genoeg tijd voor plezier en gezelligheid, haha.

 

Er is hier ook altijd wel wat te vieren, dus je vindt ons regelmatig in ons Café Jan voor taart en koffie. Ook de gezamenlijke lunch vind ik erg gezellig en belangrijk.

 

Hoe zou het voor klanten zijn om met jullie samen te werken?

Ik denk dat het voor een klant fijn is om met Hoogerwerf samen te werken. Door ons kleine team is het voor de klant duidelijk met wie ze contact hebben. De klant is geen nummer in een grote organisatie. Onze lijnen zijn kort en persoonlijk.

 

Daarnaast denken we graag met de klant mee. Dat kan zijn met de bouw, de technische installaties, het ontwerp, maar ook de volledige uitvoering. Wij zijn servicegericht en proberen de klant altijd te ontzorgen of de beste oplossing aan te bieden.

 

Welke tips geef jij aan iedereen die zijn of haar werkplek wilt verbeteren?

Wanneer je je werkplek wilt verbeteren, moet je eerst in kaart brengen waar je klachten zitten en wat je wilt veranderen. Heb je lichamelijke klachten? Is het licht en geluid slecht? Of is de aankleding van je werkplek aan een opknapbeurt toe?

 

Bij Hoogerwerf vinden we het leuk om op alle vlakken mee te denken en oplossingen aan te bieden. Soms kan een kleine aanpassing al een groot verschil maken.

 

Wil je advies voor jou werkomgeving? Neem dan contact op!

Ik wil contact opnemen

Geschreven door
Team Hoogerwerf

info@hoogerwerf.nl

Gerelateerde blogs

BEL MIJ TERUG